Alternator nou sau alternator reparat?

Exista numeroase firme care ofera servicii de reparatii alternatoare, iar dat fiind faptul ca aceasta piesa este una dintre cele mai importante ale automobilului, multi soferi isi pun intrebarea, legitima de altfel, daca merita un astfel de serviciu sau un alternator nou este solutia cea mai buna.

Din punct de vedere al calitatii, un alternator nou este intotdeauna optiunea mai buna, insa daca se pun in balanta toate avantajele oferite de serviciile de reparatii alternatoare, s-ar putea ca balanta sa incline mai puternic spre un alternator reparat.

De ce un alternator reparat si nu unul nou?

Pentru simplul fapt ca este mult mai ieftin. Un alternator nou poate sa coste cateva sute bune de lei, in timp ce o reparatie nu depaseste 100 de lei. Evident, nu oricine poate sa repare o astfel de piesa, fiind un proces destul de dificil. Un tehnician auto care are experienta poate sa reconditioneze fara probleme alternatoarele si sa duca la evitarea cheltuielilor si problemelor.

Cum se repara alternatorul?

Fiecare alternator este compus din mai multe piese, iar o parte dintre acestea prezinta riscul de a se uza. Cel mai adesea se strica diodele, niste piese care alcatuiesc puntea redresoare. Acestea trebuie sa fie inlocuite, iar alternatorul este ca nou. De asemenea, se pot uza si piese precum rotorul, statorul sau rulmentii, toate ducand la probleme la sistemul electric.

Cand trebuie dus la reparat un alternator?

De regula, atunci cand se uzeaza alternatorul da niste semne vizibile:

  • Devine mult prea galagios. Masina nu mai toarce atat de frumos precum o face in mod normal, ci ajunge sa aiba un huruit extrem de neplacut.
  • Nu lasa autoturismul sa porneasca cu usurinta. Una dintre cele mai comune probleme pe care le genereaza un alternator stricat este dificultatea de a porni autoturismul. Un astfel de semn este pus adeseori pe seama unei baterii invechite, insa de foarte multe ori, cel care creaza problema este alternatorul.
  • Apare miros de ars. Un alt semn intalnit adesea este mirosul de ars venit din zona motorului.
  • Probleme la sistemul electric. Lumina farurilor care este mult prea slaba, bateria descarcata sau alte semne electrice reprezinta si ele un semn destul de evident al unui alternator stricat.

Atunci cand apar aceste semne, automobilul trebuie dus la un service unde se testeaza voltajul de iesire al alternatorului. De multe ori, problemele sunt date de elemente minore, cum ar fi o siguranta arsa sau niste fire corodate, iar reparatia este una rapida si ieftina. Alteori, daca este neglijat, alternatorul poate sa fie stricat iremediabil. Ceea ce este cert insa, este faptul ca in cele mai multe cazuri aceasta piesa poate fi reparata iar daca sunt gasiti niste electricieni buni, durata sa de viata creste considerabil.

Pentru soferii care pun in balanta inlocuirea alternatorului cu repararea lui, cu siguranta varianta a doua este mult mai atractiva din punct de vedere al costului, dar si din punct de vedere al eficientei, in conditiile in care alternatoarele bine reparate pot functiona la fel de bine ca si cele noi.

 

 

Adaugă comentariu

Va rugam sa folositi un limbaj decent.

Codul de securitate
Actualizează