Ai anvelopele pregatite pentru concediu?

Sezonul sarbatorilor se apropie cu pasi rapizi si odata cu el si concediile in familie. Modul cel mai indragit si mai practic de transport in aceasta perioada este cu masina personala. Avantajele sunt clare: este mult mai comod, puteti sa alegeti orice traseu doriti si aveti mult mai mult spatiu pentru bagaje si mai ales, cadouri. Inainte de a pleca insa cu masina intr-o vacanta ce presupune multi km de condus, este foarte recomandat sa faceti o inspectie la partea tehnica, pentru a fi siguri ca nu veti intampina neplaceri.

Pe langa motor si diverse transmisii, este recomandat sa verificati mai ales starea anvelopelor inainte de plecarea la drum. Reamintim ca singurul si cel mai important contact pe care masina il are cu asfaltul, sunt cauciucurile si de aceea starea lor influenteaza in mod esential atat calitatea resimtita, cat si siguranta condusului. Prin urmare, este important sa controlati cu mare atentie starea anvelopelor.

Verificarea anvelopelor

 

  •  flancul anvelopei

In timp, datorita depozitarii necorespunzatoare sau a expunerii indelungate la razele soarelui, pot aparea microfisuri pe flancul anvelopei ce pot duce in timp la rupturi majore. Aceste microfisuri cresc riscul de explozie, in special in cazul in care masina este incarcata cu bagaje suplimentare si se circula cu o viteza ridicata, pe autostrada de exemplu. Din cauza unor socuri puternice, pot aparea de asemeni si galme care maresc pericolul de explozie. Nu trebuie sa neglijati acest aspect si sa montati anvelope auto noi daca starea acestora o cere.

 

  • inaltimea profilului

Majoritatea anvelopelor au amplasate mici blocuri de cauciuc la baza benzii de rulare, care actioneaza ca martori de uzura. De preferat, in special in cazul anvelopelor de iarna, sa fie schimbata anvelopa inainte sa se ajunga la acel martor de uzura. Capacitatea anvelopelor de iarna de a elimina zapada si apa de pe suprafata de contact este data in principal de inaltimea profilului. Cu cat profilul este mai uzat, cu atat capacitatea cauciucurilor de a face fata precipitatiilor ridicate din sezonul rece, este mai scazuta.

 

  • tipul de anvelopa

Daca tranzitati zone cu precipitatii abundente sub forma de zapada sau lapovita, este recomandat sa optati pentru anvelope de iarna si nu pentru anvelope all season. Primele sunt concepute special pentru perioada de iarna cu precipitatii ridicate si vor face fata cu brio in comparatie cu un set de cauciucuri all season, care sunt versatile si care nu ofera aceeasi aderenta si performante globale pe zapada.

 

  • forma profilului

Acest aspect este important daca aveti autoturisme cu tractiune integrala. Este important si de preferat sa aveti profile cu acelasi grad de uzura pe toate rotile. Daca exista diferenta, sistemul de tractiune poate detecta asta ca fiind teren accidentat si sa dispuna puterea diferit la roti. In timp, acest lucru poate uza mai rapid atat anvelopele, cat si sistemul de tractiune. Optati pentru anvelope off road daca tranzitati des zone cu teren accidentat.

 

Prin urmare, exista o serie de aspecte la care trebuie sa fiti atenti pentru a putea pleca in siguranta la drum in sezonul rece al anului. Daca situatia o cere, inlocuiti anvelopele uzate, cu un risc marit de accident, cu anvelope noi. Nu se recomanda sa tineti cont strict de aspectul financiar si sa va uitati doar la anvelope ieftine, fara a tine cont de performanta oferita si forma profilului. Consultati testele de anvelope de iarna si recomandarile consilierilor de vanzari si alegeti cauciucuri care maresc performanta si siguranta masinii.

 

Adaugă comentariu

Va rugam sa folositi un limbaj decent.

Codul de securitate
Actualizează